Welcome to our website !

Classically to be Naturally Beautiful

By 8:46 PM

Aku tidak memiliki kulit yang cantik, hidungpun penyek, mata pula sepet, aset yang aku ada cuma senyuman yang manis. Lain2 memang totally out. Hari2 aku duduk depan cermin memerhatikan wajah dan dihati ini mulai terdetik, kenapa aku tidak cantik seperti mereka2. Aku mula rasa terlalu banyak kekurangan yang ada. Aku mula cemburukan mereka2 yang memiliki wajah yang rupawan, comel, sedap je mata untuk dipandang. Aku mula hilang keyakinan dalam diri.

Monolog inila yang setiap pada kita akan berbicara bila memerhatikan diri sendiri compare to others. Kadang kala membuat kita boleh jadi depress sangat. Kecantikkan itu pada aku sesuatu yang subjektif untuk dipersoalkan seperti mana cinta. Kebenarannya kita semua cantik cuma how kita interprate.


Looking on yourself and find something special about you. Mungkin korang ada tangan yang cantik, kulit yang mulus, kulit yang cerah, suara yang merdu, itu kelebihannya. Mungkin juga special-nya korang kerana bijak, pandai berjenaka, mencuit hati ke.. Cantik tidak semestinya hanya terletak pada rupa paras, ia merangkupi dari pelbagai aspek. Belum tentu mereka yang mempunyai kelebihan paras rupa yang menawan akan dipandang oleh orang lain cantik dan tertarik.


Pada mata aku kau sangat cantik, tetapi pada mata Cik Enon kau mungkin biasa saja. Masing2 ada anggapan tersendiri. Allah telah menjadikan manusia ini berbeza2, dan Allah juga telah saluti dengan keistimewaan tertentu. 
Hargaila...

Tubuh yang sihat merupakan kecantikkan dari dalam. Tersematnya keimanan, budi pekerti yang baik, lantas memancarkan sinaranya secara menyeluruh membuatkan korang manusia paling suka untuk didekati. Its classically beautiful and you will look naturally beautiful.

Tanamkan dalam diri yang korang ada kelebihan. Keyakinan adalah terapi yang paling hebat membuatkan seseorang  kelihatan menarik. Tell youself you are beautiful every day early wakeup in the morning. No one can take that away from you." It's true, after all.

                                        

You Might Also Like

6 comments