Welcome to our website !

Limau bersama LadyComot

By 1:33 AM

Buah limau its universal word. Sebabnya buah limau ni banyak sangat cucu cicit, moyang dan oneng2 nya. Dari yang besar sampaila ke saiz yang kecil. Paling penting boleh dimakan dan dibuat minuman. (yeah! ini yang LadyComot suka). Ketahuila buah limau sangat2la kaya dengan Vitamin C (lu tak kasi tau pun, wa memang dah tau). Bukan itu saja, vitamin lain pun ada juga, mineral lainpun ada juga. 


Bila berkata soal limau semua orang dah membayangkan limau ni bagus untuk kulit (itu memang ternyata). Kerana kandungan antioksidannya jugala ia mampu untuk menyah toksin dalam tubuh kita. Limau juga mengandungi kalsium yang bagus untuk pembentukkan tulang dan gigi yang kuat (lepas ni tak payah gosok gigi guna colgate, guna limau sudah..). Selain itu ia juga membantu dalam mestabilkan tekanan darah dan bagus untuk jantung juga sistem pernafasan anda. So, bagi sesiapa yang ada masalah "asthma" boleh la amalkan pengambilan limau ni ye.

U all tahu limau juga boleh diguna pakai untuk masak Tom Yam.. kekekeke i like it muahhh..


Actually LadyComot nak bagi tau limau digunakan untuk di makan... limau digunakan untuk menghilangkan bau hanyir ayam ke, ikan ke, udang ke, ia juga boleh digunakan untuk menghilangkan kelamumur, karat pada baju dan banyak lagi la. Kalau buat air pun sodap..


Untuk kecantikkan ; u all ambil perahan limau kasturi sapukan pada jerawat. Comfirm kecut (tapi mesti korang terjerit terlolong, pedihkan !!! ...) kekekeke

Atau perahkan kulit limau renjis2 kan dimuka (tak pernah cuba lagi, dengar dari orang jer).

cantik kan subang saya

LadyComot; suka fresh orange.. memang tak boleh blah..
                                          

You Might Also Like

2 comments

Newsletter