Welcome to our website !

Pakar kecantikan.. kerana wajahmu begitu berharga.. ooopsss !!!

By 2:40 PM

Memperkenalkan pakar kecantikkan anda tak lain tak bukan... Lady...Comot.. kuang kuang kuang           
 u all kenal tak..?

Kali ini pakar kecantikkan LadyComot nak kongsikan maklumat megenai buah epal hijau yang banyak khasiatnya. Selain rasanya yang sweet2 sour dan digemari terutamanya dikalangan golongan wanita, yang pastinya ia dapat memberikan anda kulit yang berseri selembut bayi.

Anda percaya..? (mestilakan dah namanya pun buahkan)   

   
Kandungannya yang tinggi dengan fiber, vitamin dan mineral dapat membantu  u all dalam merendahkan tekanan darah, tahap kolesterol dan juga mestabilkan kandungan gula dalam tubuh. Buat sesiapa yang ada masalah gout, buah epal hijau juga dapat membantu mengurangkan risiko yang lebih teruk tau...

Bagi yang berdiet pulak, buah epal hijau adalah pilihan yang terbaik sebagai salah satu sajian dalam menu harian. Ini terbukti kerana kandungan fibernya dan antioksidan yang terkadung dapat membantu melancarkan sistem pencernaan yang lebih sempurna  dan juga dapat elak u all dari sembelit, paling menggerunkan kanser kolon.

Eh LadyComot ni, kata bagus untuk kulit..?

Itu semestinyala u all. Kalau sistem tubuh kita berjalan dengan lancar maka ia memberikan kesan yang sempurna juga buat kulit kita. (thumbs up)


U all jangan tak tau, buah epal hijau jugak dijadikan 'facial mask' kerana ia dipercayai dapat membantu untuk mengurangkan masalah seperti kulit berminyak punca kepada jerawat. Terdapat banyak pilihan 'facial mask' yang boleh didapati dipasaran pada hari ini. Tapi, kalau u all nak cara tradisional, just kupas kulitnya kemudian tepekkan dimuka selama 15-20 minit. (ia sangat berkesan tapi LadyComot tak pernah cuba lagi. toink* toink* toink*)




LadyComot suka  epal jus.. urmm i like it so much (slurrrrpp ...)

                                          

You Might Also Like

0 comments